dagens ridning

Var meningen att jag skulle rida båda två idag. Mamma ledde Stampe upp till ridhuset och jag red Flisan, tanken var att tjäna lite tid eftersom att mammsen skulle bort. Men när vi var där så befann sig även Stefan där och då fick han trimma Stampis lite, han brukar rida honom ibland och eftersom han är längre och har jobbat med hästar så kommer han åt honom på ett lite annat sätt än mig. Jag tycker det är bra att han kan rida ibland, både för mig och Stampe, hoppas han tycker de är lika kul ;) Flisan fick skritta och trava mest, jobbade mycket med att försöka få henne lösgjord och avslappnad, kändes faktiskt riktigt bra på slutet!

Imorgon är det träning till ridskolans dag som gäller! Ska försöka filma på söndag så ska ni få se vad vi ska hitta på! Kan säga att det är inspirerat av en tv-show om ridskolor. Någon som kan gissa? ;)


bjuder på en glad bild på dampis som vägrar byta galopp.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0