16 juni 2011 - markarbete&klättring

Idag red jag först nedre, sedan ca 20 min intensivt på nya banan, jobbade mycket med avsaktningar och igångsättningar, det gjorde han väldigt bra i alla gångarter. I galoppen så red jag mest på en stor fyrkant, där jag ökade och kortade galoppen, sedan avslutade jag galopparbetet med att rida i ett banhoppningstempo ca 2 min i varje varv innan jag travade honom i låg form, travade backen upp från nya till övre och joggade honom i låg form upp till ladan så han fick jobba lite med rumpan eftersom att backen succesivt ökar i lutning. Red i lugn trav i låg form 4 gånger uppför masten innan han fick skritta hem och bli ompysslad. Han jobbade på riktigt bra och var grymt positiv till arbete vilket var roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0