18juni 2011 - trimning och fix inför tävling

Red honom på nya banan idag, skrittade nedre dit och hem. Började med att flytta honom lite i skritt och trav, försökte få honom lösgjord i sidorna och jobbade lite med avsaktningar. Han var duktig, dock lite stel i början men det släppte rätt så snabbt när han fick komma igång. I galoppen försökte jag få honom att trampa under sig och få igång en bra hoppgalopp inför imorgon. Tyckte han var duktig och jag är nöjd, red inte så jättelänge utan gav mig när det kändes bra. När jag kom tillbaka till stallet så linimenterade och lindade jag, packade&putsade, Emelie knoppade honom och jag putsade&packade hennes grejer eftersom hon gör finare flätor än mig HEHE.

Imorgon är det som sagt tävling, hoppar 110 & 120 i Bräcke så då får ni hålla tummarna! ;)


Kommentarer
Postat av: Moa

Lycka till! :)

2011-06-18 @ 20:20:05
URL: http://moaochgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0